X
تبلیغات
طبیعت

طبیعت

پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی)

پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی)

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

download (1)

 

 

  • پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی)

    دید کلی :

    پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی) در 31 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با تصاویر کافی و توضیحات

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی) در 31 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با تصاویر کافی و توضیحات

    فهرست مطالب

    - مقدمه
    -خیابان مولوی، کوچه دهنه ایمج، کوچه خطیبی
    -درب ورودی
    -هشتی
    -نقش هشتی در نورسازی بنا
    -حیاط
    - منابع

    چکیده:

    خانه اسدی‌ها که یکی از خانه‌های بسیار زیبای درونگرای دوره قاجار قزوین می‌باشددارای یک سردر بسیار زیبا با کتیبه‌ای از کاشی و یک هشتی و با کاربندی‌های زیبا می‌باشد. پس از عبور هشتی به دالانی می‌رسیم که خط عبور ما به حیاط است در ضلع شمالی حیاط تالار اصلی خانه قرار دارد که دو ترکیب اسلیمی و مشبک در آن به‌کار رفته است.
    در حال حاضر خالی از سکنه است و اتاق‌های آن در حال تخریب و ریزش می‌باشد. مالک اصلی خانه را فروخته و ساکنین آن اطلاعی از وضعیت گذشته بنا ندارند نیمی از بنا تحت مالکیت آثای نجفی و نیمی دیگر تحت مالکیت سازمان میراث فرهنگی استان قزوین می‌باشد. مساحت کل بنا 65/376 مترمربع و مساحت زیربنای آن 90/232 مترمربع می‌باشد.
    در بسیاری از خانه‌ها فضاهای باز مورد بررسی اکثرا اشکال منظم هندسی هستند ولی فرم فضاهای بسته تابع فرم فضاهای باز و از طرفی فرم زمین مورد طراحی است فضای باز در خانه اسدی‌ها حیاط مرکزی است فضای بسته 3/232 مترمربع و فضای باز 113 مترمربع است نسبت بین این دو فضا 05/2 می‌باشد در این تناسب بین فضای بسته و باز دو نکته مهم وجود دارد یکی عمق میانگین فضای بسته و دیگری ارتفاع آن.
    معمولاً در این فضای بسته دورتادور فضای باز می‌گردد ولی به علت محدود بودن نفوذ نور و... ضخامت این انوار از حد خاصی بیشتر نمی‌شود. با توجه به فضای بسته و باز می‌توان به نتایجی رسید و چه این عدد کمتر باشد یا عمق فضای بسته کم است و یا میزان مساحت باز زیاد است چنانچه نسبت طول و عرض فضای باز به ارتفاع فضای بسته زیاد باشد، گستردگی و چشم‌انداز بازخواهیم داشت.


برچسب‌ها: پاورپوینت,خانه,اسدی,قزوین,(مبانی,بیان,معماری,داخلی),
+ نوشته شده در جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۱۸:۳۳ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی)

پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی)

 

 

  • پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی)

    دید کلی :

    پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی) در 31 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با تصاویر کافی و توضیحات

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت خانه اسدی قزوین (مبانی بیان معماری داخلی) در 31 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با تصاویر کافی و توضیحات

    فهرست مطالب

    - مقدمه
    -خیابان مولوی، کوچه دهنه ایمج، کوچه خطیبی
    -درب ورودی
    -هشتی
    -نقش هشتی در نورسازی بنا
    -حیاط
    - منابع

    چکیده:

    خانه اسدی‌ها که یکی از خانه‌های بسیار زیبای درونگرای دوره قاجار قزوین می‌باشددارای یک سردر بسیار زیبا با کتیبه‌ای از کاشی و یک هشتی و با کاربندی‌های زیبا می‌باشد. پس از عبور هشتی به دالانی می‌رسیم که خط عبور ما به حیاط است در ضلع شمالی حیاط تالار اصلی خانه قرار دارد که دو ترکیب اسلیمی و مشبک در آن به‌کار رفته است.
    در حال حاضر خالی از سکنه است و اتاق‌های آن در حال تخریب و ریزش می‌باشد. مالک اصلی خانه را فروخته و ساکنین آن اطلاعی از وضعیت گذشته بنا ندارند نیمی از بنا تحت مالکیت آثای نجفی و نیمی دیگر تحت مالکیت سازمان میراث فرهنگی استان قزوین می‌باشد. مساحت کل بنا 65/376 مترمربع و مساحت زیربنای آن 90/232 مترمربع می‌باشد.
    در بسیاری از خانه‌ها فضاهای باز مورد بررسی اکثرا اشکال منظم هندسی هستند ولی فرم فضاهای بسته تابع فرم فضاهای باز و از طرفی فرم زمین مورد طراحی است فضای باز در خانه اسدی‌ها حیاط مرکزی است فضای بسته 3/232 مترمربع و فضای باز 113 مترمربع است نسبت بین این دو فضا 05/2 می‌باشد در این تناسب بین فضای بسته و باز دو نکته مهم وجود دارد یکی عمق میانگین فضای بسته و دیگری ارتفاع آن.
    معمولاً در این فضای بسته دورتادور فضای باز می‌گردد ولی به علت محدود بودن نفوذ نور و... ضخامت این انوار از حد خاصی بیشتر نمی‌شود. با توجه به فضای بسته و باز می‌توان به نتایجی رسید و چه این عدد کمتر باشد یا عمق فضای بسته کم است و یا میزان مساحت باز زیاد است چنانچه نسبت طول و عرض فضای باز به ارتفاع فضای بسته زیاد باشد، گستردگی و چشم‌انداز بازخواهیم داشت.


برچسب‌ها: پاورپوینت,خانه,اسدی,قزوین,(مبانی,بیان,معماری,داخلی),
+ نوشته شده در جمعه ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۱۵:۴۸ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد کیفیت خدمات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد کیفیت خدمات

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد کیفیت خدمات
    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد کیفیت خدماتدسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 142 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 2514 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 39

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد کیفیت خدمات منابع فارسی و انگلیسی دارد ارجاع و پاورقی استاندارد دارد رفرنس دهی استاندارد دارد کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد کیفیت خدمات

    خصوصیات محصول:

    • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
    • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
    • رفرنس دهی استاندارد دارد.
    • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
    • گارانتی بازگشت وجه دارد.

    فرمت : doc

    تعداد صفحات : 39

    بخشی از متن :

    خدمات

    تعریف خدمت :

    خدمت بعنی كالایی اقتصادی و غیر فیزیكی كه شخص‘ بنگاه یا صنعت برای استفاده دیگران تولید كرده است وهر بنگاهی كه محصول آن كالای غیر مریی وغیر ملموس باشد به عنوان یك بنگاه خدماتی شناخنه می شود.خدمت هم مانند كالا ویژگی هایی دارد كه در دادو ستد و مبادله آن تاثیر می گذارد .

    تعاریف بسیاری برای خدمات ارائه شده است، اما همه آنها وجوه مشترکی چون ناملموس بودن خدمات و مصرف آنی آن را در بر می گیرند، در زیر چند تعریف از خدمات ارائه می شود.

    خدمات عبارتنداز کردارها، فرایندها و عملکردها (زیتامل ومری جو، 2003، ص 50)

    یک تعریف دقیق از کالاها و خدمات باید این دو را براساس صفات ویژه آنها از یکدیگر متمایز و مشخص کند. یک کالا شئی است فیزیکی و ملموس یا محصولی است که می توان آن را درست کرد و منتقل نمود؛ در طول یک مدت زمان خاص وجود دارد و بنابراین می توان اکنون آن را تولید و بعداً استفاده کرد. یک خدمت، ناملموس است و از بین می رود. رویداد، اتفاق یا فرایندی است که هم زمان خلق و استفاده می شود یا کمی پس از خلق شدن مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که مشتری نمی تواند خدمات واقعی را پس از تولید حفظ کند و نگه دارد، اما اثر خدمات را می توان حفظ کند (سیسر و همکاران، 1987 ، ص 8).

    یک خدمت تجربه ای است ناملموس و زود مصرف و زایل شدنی برای یک مشتری که در واقع مثل همکار تولید کننده عمل می کند (یعنی در فرایند تولید مشارکت می کند (جیمزفیتز سیمونز، 1995)

    «خدمت» فعالیت یا منفعتی نا محسوس و لمس نشدنی است که یک طرف به طرف دیگر عرضه می کند و مالکیت چیزی را به دنبال ندارد تولید خدمت ممکن است به کالای فیزیکی وابسته باشد یا نباشد. اجاره اتاق در هتل، سپردن پول در بانک، استفاده از خدمات آموزشی، خرید بیمه نامه، مسافرت با هواپیما، مراجعه به پزشک، آرایش مو، تعمیر اتومبیل، تماشای یک مسابقه ورزشی، تحویل لباس به خشکشویی و ... مستلزم خرید خدمت هستند (مجتهدی، 1376، ص 46)

    . مهمترین تفاوت های خدمت با كالا كه باعث می شود تا مدیریت و بازاریابی خدمت از كالا متمایز گردد عبارتند از :

    2-10-1-نامحسوس بودن خدمت

    خدمت برخلاف كالا كه پیش از خرید ومصرف قابل دیدن ‘لمس كردن ‘چشیدن و بوییدن است ‘این قابلیت هارا ندارد یا كمتر دارد و در نتیجه در خرید خدمت همواره نوعی ابهام ‘تردید ‘نگرانی و نااطمینانی وجود دارد وانسانها در فرایند تصمیم گیری خرید نمی توانند با استفاده از حواس پنجگانه خود‘خدمات را ارزیابی كنند. به همان اندازه كه خریدار در خرید خدمت با ابهام روبرو می شود ‘فروشنده وبازاریاب نیز در فروش خدمت با دشواری روبرو است وبه همین دلیل می كوشد تابا عواملی دیگر از جمله عوامل فیزیكی و ظاهری مانند نیروی انسانی ‘مكان ومحل ‘تجهیزات وتاسیسات .عوامل مادی مرتبط باخدمت ‘بازاریابی وفروش خدمت را ساده تر ساخته ودادوستد را ممكن سازد.تهیه عكس ‘فیلم ‘كاتالوگ‘معرفی مشتریان گذشته ‘تبلیغات ‘دكوراسیون ‘تابلوها وجذابیت های رفتاری ‘ابزاری وساختاری از جمله نكاتی هستندكه برای محسوس تر كردن خدمات ‘مورد استفاده بازاریابان خدمات قرار می گیرد.

    2-10-2-ارتباط خریدار وفروشنده وتولید ومصرف هم زمان

    بسیاری از كالاهاتوسط كسانی تولید می شود كه هیچ گاه خریداران آنهارا نمب بینندوبا آنها ارتباطی ندارند وبین زمان تولید آنها با مصرف مدت ها فاصله دارد . اما در خرید و فروش معمولا"ارتباط هامسقیم ونزدیك است وعرضه خدمت ومصرف آن همزمان است . البته همه خدمات یكسان نیستندو این ویژگی ها نسبی است.

    خدمت رسان خریدار وفروشنده زمان ومكان وشرایط حاكم بر مبادله خدمت بر دادوستد خدمات تاثیر دارند.كیفیت و مطلوبیت خدمات بستگی به نوع ارتباط خریدار وفروشنده خدمت وپذیرش یكدیگر دارد.برخورد مناسب یك پزشك بابیماررفتار مناسب یك آموزگاربا دانش آموز‘و دلسوزی یك كارمند دولت نسبت به یك مراجعه كننده وهر گونه ارتباط درست بین خریدار وفروشنده خدمت وپذیرش متقابل باعث می گردد تا كیفیت خدمت مطلوب تر ورضایت در مبادله بیشتر شود.

    نقش انسانه ورفتار انسانی واحترام ورعایت عوامل انسانی ورفتاری دادوستد خدمات به مراتب حساس تر ‘مهم تر وموثر تر از دادوستد است.به علت همزمانی تولید ومصرف در خدمات لازم است تا به عوامل تاثیرگذار انسانی ومادی ومعنوی حاكم بردادوستد توجه شود.توجه به نوع برخوردها ورفتارها ‘ تسهیلات ‘امكانات ونیروهای متفرقه مرتبط یا غیر مرتبط از جمله مشتریان دیگرو حاضرین در محل وایجاد شرایطی مناسب كه اعتماد ‘آرامش ‘انگیزه وجذابیت وكشش ها را تقویت نماید . از وظایف بازار یابان وفروشندگان خدمت است .

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد کیفیت خدمات , مبانی نظری و پیشینه تحقیق , مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت خدمات , کیفیت خدمات , تعریف کیفیت خدمات , مبانی نظری کیفیت خدمات , پیشینه تحقیق کیفیت خدمات , تاریخچه کیفیت خدمات


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,در,مورد,کیفیت,خدمات,
+ نوشته شده در یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ساعت ۱۷:۱۵ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

    مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی
    دسته: معماری
    بازدید: ۲ بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: ۸۱۸ کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: ۱۰۱

    هدف از این مبانی نظری طراحی فضاهای چند عملکردی شهری بر اساس معماری ایرانی اسلامی در ایستگاه مترو ارم سبز مورد بررسی قرار می گیرد

    قیمت فایل فقط ۴۷,۰۰۰ تومان

    خرید


    دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته معماری

    فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی

    چکیده :

    از آنجایی که ایجاد فضاهای چند منظوره و چند عملکردی در  فضاهای شهری جنبه جدید و نو در جامعه ایجاد کرده است می توان این گونه فضاها را در مکان های عمومی مانند مترو ها هم ایجاد کرد . توسعه و تحول صنعت حمل و نقل ریلی درون و برون شهری مستلزم شناخت واقعی از تمام ظریفیت ها و پتانسیل های بالقوه می باشد . اگر چه بخش حمل و نقل ، بحثی خدماتی به شمار می آید لکن به دلیل اهمیت بنیادی آن ، فعالیتی زیر بنایی محسوب گردیده و در صورت عدم توجه کافی به آن سایر بخش ها نیز دچار عقب ماندگی خواهد شد .

     رشد و گسترش صنعت حمل و نقل ریلی و وجود مزیت های نسبی فرآوان آن نسبت به سایر روشهای عمومی حمل و نقل بیش از هر زمان دیگری مشاهده می گردد . با پیشرفت تکنولوژی قطارهای شهری در حال تغییر و تحول بوده و وظیفه حمل و نقل مسافران در اغلب شهرهای مهم دنیا را به عهده گرفته است . بر اساس آمارها ، همواره تقاضا در این بخش فزآینده است و با توجه به مزیت های ذاتی و منحصر به فرد حمل و نقل ریلی شدن تکنولوژی ساخت قطعات ، وجود سیستم های موثر در زمینه نگهداری ، تامین انرژی ، علائم و ارتباطات و تجهیزات ، مستلزم حمایت همه جانبه می باشد . امروزه ایستگاهها بصورت یک مرکز مهم شهری در آمده اند ، جایی که قابل مکث کردن ، معاشرت کردن ، خرید مایحتاج منزل و همچنین استفاده از تسهیلات متنوع می باشد . همچنین مترو ها به عنوان فضاهایی مد نظر قرار می گیرند که می توان در مواقع بحرانی نیز از آنها استفاده کرد .  همچنین به مترو به عنوان فضایی چند عملکردی نگاه  می شود .تا بتواند در شرایط ویژه استفاده های خاص را نیز پاسخگو باشد .

    کلمات کلیدی :

    مترو ، حمل و نقل ، انعطاف پذیر ، چند عملکردی ، فضای شهری 

    مقدمه

    فضاهای شهری از جمله مسائلی است که همواره ماهیت فرارشته ای به خود دیده است. به دلیل تاثیرگذاری همه جانبه طیف کثیری از مطالعات  بر ساخت و طراحی و شکل گیری فضاهای شهری و تاثیر کلیه طرحهای مرتبط با مباحث کالبدی و تجسمی نظیر طرحهای معماری ، شهرسازی ، طراحی شهری بر این مساله، ماهیت مذکور قابل درک است. معماری و شهرسازی در هر مکتب اعتقادی مبتنی براندیشه های تئوریک آن مکتب است وبنابراین آنچه که معماری و شهرسازی ایرانی- اسلامی خوانده می شود ریشه در مبانی نظری دین مبین اسلام از یکسو وفرهنگ ایرانی ناشی از زندگی دیرپای دراین پهنه از گیتی ازدیگر سو، دارد.

     به عبارت دیگر وجود معماری و شهرسازی کهن وباستانی سرزمین ما دردوران پیش از ظهور وبروز اسلام آموزه های مفهومی ویژه‌ای را برای معماران این آب وخاک به همراه داشته است که پس از رواج دین اسلام در ایران این مفاهیم با استفاده از مبانی دین اسلام تکامل یافته وجلوه دیگری یافته است. در این خصوص البته بایستی دقت نماییم که مبانی اندیشه ای مسلمانان شامل دوبخش اصول پایه ای واعتقادی وفروع رفتاری است. والبته فروع رفتاری بدون پذیرش اصول دین نقص دراعتقاد تلقی می شود. به عنوان مثال اقامه نماز ناشی از پذیرش اصل توحید است وبا عنایت به اینکه  عبادت وسپاس در آیین اسلام ویژه «الله» است ( الحمدلله رب العالمین)  اقامه نماز جز برای «الله» عملی باطل وبی ارزش است. 

    شاید پرسشی که در ذهن بسیاری از علاقمندان به معماری ایرانی- اسلامی متبادر شده باشد این است که موضع ما در قبال نحوه بهره گیری از فناوریهای نوین در معماری معاصر چیست؟ این امر بیش از هرچیز ناشی از فرافکنی افرادی است که درمقابل هیاهوی کشورهای صنعتی دچار خودباختگی بوده وتصور می کنند که بهره گیری از ارزشهای معماری ایرانی- اسلامی الزاما به معنای تکرار گذشته واحداث بناها با استفاده از الگوهای همسان معماری گذشته است. در پاسخ بایستی ابتدا ویژگیهای استفاده از فناوریهای نوین رادریابیم وسپس دراین خصوص اظهار‌نظر نماییم. براستی فناوری مطلوب کدام است؟ آیا به صرف استفاده یک کشور اروپایی از یک فناوری بایستی آن فناوری را به عنوان امری مقدس نصب العین قرار داده و بدون انطباق آن باویژگیهای طبیعی، تاریخی وفرهنگی کشور خود آن  را بکار گیریم؟ 

    واقعیت امر آن است که هر  فناوری جدید، زمانی مطلوب وقابل پذیرش خواهد بود که از تمامی جوانب بر نمونه های پیشین رجحان داشته باشد. به عنوان مثال اگر یک فناوری جدید تنها باعث افزایش سرعت عملیات اجرایی ساختمان شود آیا موارد دیگری نظیر مخاطرات زیست محیطی، ایمنی ساخت وساز، صرفه اقتصادی، هماهنگی با اقلیم و…. را  بایستی مورد بی توجهی قراردهیم؟ به نظرمی رسد که پاسخ این پرسش منفی است. بدیهی است‌که پذیرش یا عدم پذیرش  فناوری یا  مواد و مصالح ساختمانی مستلزم پاسخگویی آن به ابعاد مختلف مورد نظر ازجمله هماهنگی با ویژگیهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی محل است.

     بنابراین مصالح جدیدی می توانند در نظام اجرایی معماری وشهرسازی معاصر بکار گرفته شوند که اولا با ریخت کلی مصالح موجود در بخشهای فرهنگی وتاریخی شهرها همخوانی داشته، ثانیا قابل بازیافت بوده، ثالثا از نظر بافت، رنگ وجنس با بسترطبیعی و بافت فرهنگی وتاریخی کشور ما سازگاری داشته باشند و رابعا از نظر ویژگیهای فنی واجرایی نظیر صرفه جویی درمصرف کارمایه (انرژی)، دوام، مقاومت در برابر فرساینده‌های طبیعی، انعطاف پذیری در برابرزلزله و….. بر مصالح مصرفی موجود برتری داشته باشد. با عنایت به آنچه گفته شدو با ملاحظه تجارب گذشته، به نظر می رسدکه بکار‌گیری فناوریهای جدید وتولید مصالح نوین را معطوف به مطالعه، پژوهش، آزمایش وتلاش به رفع کمبودهای موجود درمصالح بومی وافزایش قابلیتهای آنهامتناسب با نیازهای معاصربدانیم. کما اینکه پژوهشهای مداوم انجام شده بر روی بتون (که مصالحی وارداتی ودارای مضرات فراوانی ازجمله تخریب محیط زیست، می باشد)  در مراکز تحقیقاتی کشور ما که منجر  به پیشرفتهای قابل توجهی در این زمینه شده است، چنانچه برروی مصالح بومی متمرکز می شد، علاوه برحفظ ویژگیهای بومی موجب رفع نواقص احتمالی آنها نیز می‌گردید.

    فهرست مطالب

    کلیات ۲۳

    مقدمه۲۴

    فصل دوم : مفاهیم پایه و مبانی نظری ۶۰

    مقدمه۶۱

    ۲-مبانی نظری۶۱

    ۲-۱-تعاریف۶۱

    ۲-۱-۱- فضای شهری۶۱

    ۲-۱-۲-انواع تقسیم بندی فضا۶۲

    ۲-۲-۲-ارزش اجتماعی فضاهای عمومی۶۲

    ۲-۲-۳-فضای عمومی بستر تعاملات اجتماعی ۶۴

    ۲-۲-۴-فضای عمومی و حیات جمعی ۶۵

    ۲-۲-۵-فضای عمومی و هویت جمعی ۶۵

    ۲-۲-۶-فضاهای عمومی به عنوان عوامل شناخت و هویت شهر ۶۵

    ۲-۳-طبقه بندی ابعاد فضای عمومی در پاسخگویی به نیاز های انسان۶۶

    ۲-۳-۱-پاسخگویی کالبدی- فضایی۶۶

    ۲-۴-اصول برنامه ریزی شهری۶۶

    ۲-۴-۱-معیارهای برنامه ریزی شهری برای فضاهای عمومی ۶۶

    ۲-۵-فضاهای چندمنظوره(چند عملکردی)۶۷

    ۲-۵-۱-چند عملکردی طراحی کردن فضاهای شهری۶۷

    ۲-۶-انعطاف پذیری۶۹

    ۲-۶-۱-تعریف و ماهیت انعطاف پذیری۶۹

    ۲-۶-۲-نگاهی به پیشینه طراحی انعطاف پذیر ۷۱

    ۲-۶-۳-ساختار فضاهای چند منظوره و منعطف ۷۱

    ۲-۶-۳-۱-فضای متغیر ۷۱

    ۲-۶-۳-۲-فضای نیمه ثابت ۷۱

     2-6-3-3- فضای ثابت ۷۱

    ۲-۷-بررسی عملکرد در حوزه انعطاف پذیری ۷۲

    ۲-۷-۱بررسی نقش انعطاف پذیری در حفظ و حراست محیط زیست ۷۲

    ۲-۸-گونه های انعطاف پذیری۷۳

    ۲-۸-۱ -تطبیق پذیری(جابجایی فصلی وروزانه)۷۳

    ۲-۸-۲-تغییرپذیری تفکیک و تجمیع۷۳

    ۲-۸ -۳تنوع پذیری ( فضای چند عملکردی )۷۳

    ۲-۹-تاریخچه مترو ۷۴

    ۲-۹-۱تعریف ایستگاه مترو ۷۵

    ۲-۹-۱-۱-فضای تصمیم گیری۷۶

    ۲-۹-۱-۲-فضاهای فرصت یا مکث۷۶

     2-9-1-3-فضاهای حرکتی۷۶

    ۲-۱۰-اولین مترو جهان ۷۷

    ۲-۱۰-۱-تاریخچه مترو جهان۷۸

    ۲-۱۰-۲-مترو برای غیر مسافر ۷۸

    ۲-۱۰-۳-متروِ‍؛ جان پناه۷۸

    ۲-۱۱-ایستگاه‌های مترو۷۹

    ۲-۱۱-۱-کار مترو۷۹

    ۲-۱۲- مترو در تهران ۷۹

    ۲-۱۳-تفاوت ساختاری ایستگاه ها و ورودی های مترو۸۳

    ۲-۱۴-عوامل موثر در تدوین ضوابط طراحی فضاهای پیرامون ورودی مترو۸۵

    ۲-۱۴-۱- معیارها و ضوابط طراحی موجود در مورد طراحی بخش بیرونی ورودی های مترو۸۵

    ۲-۱۵-مزایای فضاها وتونل های مترو  88

    2-15-1-عملکرد چندگانه فضاها وتونل های زیرزمینی و مترو ها۸۸

    ۲-۱۵-۱-۱-کارکرد ارتباطی وحمل و نقل۸۹

    ۲-۱۵-۱-۲-مراکز فرماندهی و کنترل۹۰

    ۲-۱۵-۱-۳-مراکز داده ۹۰

    ۲-۱۵-۱-۴-کاربری مراکز نگهداری اقلام،تجهیزات ،دارو و مراکز صنعتی و تولیدی زیرزمینی ۹۰

    ۲-۱۵-۱-۵-کاربری مراکزدرمانی۹۱

    ۲-۱۶-جایگاه ایستگاه های مترو در منظر شهری ۹۳

    ۲-۱۷-نتیجه گیری ۹۶

    فهرست منابع و مواخذ 

    قیمت فایل فقط ۴۷,۰۰۰ تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری و طراحی آنها بر مبنا معماری ایرانی اسلامی , چند عملکردی طراحی کردن فضاهای شهری , مبانی نظری فضاهای چند منظوره شهری , مبانی نظری طراحی فضاهای چند عملکردی شهری , فضاهای چند عملکردی در فضاهای شهری , طراحی فضاهای چند عملکردی شهری با معماری ایرانی اسلامی , طراحی معماری ایستگاه مترو , طراحی ایستگاه مترو با معماری ایرانی اسلامی

    Let’s

    آخرین محصولات فروشگاه فایل


برچسب‌ها: مبانی,نظری,فضاهای,چند,منظوره,شهری,و,طراحی,آنها,بر,مبنا,معماری,ایرانی,اسلامی,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۰۵:۴۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کیفیت زندگی کاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کیفیت زندگی کاری

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کیفیت زندگی کاری
    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کیفیت زندگی کاریدسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 4 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 36 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 24

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کیفیت زندگی کاری منابع فارسی و انگلیسی دارد ارجاع و پاورقی استاندارد دارد رفرنس دهی استاندارد دارد کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق گارانتی بازگشت وجه دارد

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان

    خرید

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کیفیت زندگی کاری

    خصوصیات محصول:

    • منابع فارسی و انگلیسی دارد.
    • ارجاع و پاورقی استاندارد دارد.
    • رفرنس دهی استاندارد دارد.
    • کاملترین در سطح اینترنت، دارای تحقیقات انجام شده در ضمینه تحقیق
    • گارانتی بازگشت وجه دارد.

    فرمت : doc

    تعداد صفحات : 24

    بخشی از متن :

    کیفیت زندگی کاری

    کیفیت زندگی کاری ابتدا در اروپا و طی دهه پنجاه ابداع شد و بر اساس تحقیقات اریک تریست و همکارانش در دانشکده تاویستاک در زمنیه روابط انسانی در لندن شکل گرفت . تحقیقات یاد شده بعد فنی- انسانی سازمان ها را بررسی و چگونگی روابط بین آنها را ارزیابی کردند که باعث به وجود آمدن سیستم های تکنیکی- اجتماعی مربوط به طراحی شغل شد(نجمی، 1385).

    متخصصان اولیه کیفیت زندگی کاری در بریتانیا، ایرلند، نروژ و سوئد طراحی های شغلی را برای هماهنگی هر چه بهتر و منسجم تر کردن کارکنان و تکنولوژی ایجاد کردند. فعالیت کیفیت زندگی کاری آنها عمدتا با مشارکت اتحادیه ها و مدیریت در طراحی کار تدوین شده و باعث به وجود آمدن طراحی هایی از مشاغل شد که برای کارکنان سطوح بالاتر از منزلت(اعتبار شغلی) ،تنوع شغلی و بازخورد اطلاعاتی مربوط به نتایج را به ارمغان می آورد. احتمالا بارزترین مشخصه های کیفیت زندگی کاری پدیدار شدن و توسعه گروه های کاری خود گردان به عنوان شکل جدیدی از طراحی کار بود این گروه ها متشکل از کارکنان با مهارت های متعدد (مهارتهای چند گانه) بـوده است که اطلاعات و استقلال (آزادی) عمل برای طراحی و اداره عملیات شغل خودشان را داشــته اند(قائم پناه، ۱۳۸۰).

    کیفیت زندگی کاری طی دهه شصت به ایالات متحده آمریکا رسید و برعکس اروپا نوع کیفیت زندگی کاری پیچیده تر بوده است و به جای روش واحد از شیوه ها و نگرش های متنوعی استفاده شده است. در این زمینه اقدامات بیشگامانه رابرت فورد درباره مشاغل غنی شده در شرکت بست و تلگراف آمریکا منجر به ایجاد و به کارگیری فعالیت های غنی سازی شغل در بخش خصوصی و دولتی شد. هدف عمده در این گونه فعالیت ها توسعه انگیزش کارکنان از طریق ارایه مشاغل چالش بر انگیز بود.

    یعنی مشاغلی که در سطح بالاتری از منزلت تنوع شغلی و بازخورد اطلاعاتی را در مورد نتایج ارایه می دهد. به تدریج کیفیت زندگی کاری فراتر از مشاغل انفرادی رفت و اشکال گروهی کار و مشخصات محیط کار موثر بر رضایت مندی و بهره وری کارکنان از قبیل سیستم پاداش دهی(نحوه پرداخت حقوق و دستمزد) جریان کار، سبک های مدیریتی و محیط فیزیکی کار را نیز در بر گرفت .چنین توجه گسترده منتج به دامنه وسیع تر در مقایسه با عامل محدود غنی سازی شغلی در مراحل اولیه کیفیت زندگی کاری شد و توجه صرف به تک تک کارکنان را معطوف به گروه های کاری در زمینه وسیع تر قرار داد. از طرف دیگر چنین توسعه ای در برنامه های کیفیت زندگی کاری بعد کارایی سازمان را نیز به آنچه که قبلا بعد اساسی از ابعاد روابط انسانی به شمار می رفت اضافه کرد(شریف زاده، ۱۳۸۷).

    اخیرا شیوه بهره وری و کیفیت زندگی کاری به قدری اهمیت و محبوبیت یافته اند که آن را مـــی توان نهضت ایدئولوژیک نامید در این مورد همایش های بین المللی برای مشخص کردن گــــروه های ائتلافی از بین اتحادیه ها و مدیریت برگزار می شود که از آنها از ایده آل های کیفیت زندگی کاری در مورد مشارکت کارکنان در تصمیم گیری ها و مدیریت مشارکتی حمایت شده است.کیفیت زندگی کاری جزء پنج خاستگاه توسعه سازمانی است که عبارتند از: آموزش کارگاهی، بررسی بازخورد و بررسی عملکرد کیفیت زندگی کاری و تحول استراتژیک. نگرش کیفیت زندگی کاری امکانات بیشتری را برای توسعه از طریق پیوستن نیروهایی از نهضت کنترل کیفیت جامع به دست آورده است ایجاد می کند(سلمانی، 1384).

    قیمت فایل فقط 13,500 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کیفیت زندگی کاری , مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری , مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کیفیت زندگی کاری , پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری , مبانی نظری کیفیت زندگی کاری , تعریف کیفیت زندگی کاری , تاریخچه کیفیت زندگی کاری


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,تحقیق,درباره,کیفیت,زندگی,کاری,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۰۹:۱۹ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت آشنایی با اصول و مبانی خلاقیت

پاورپوینت آشنایی با اصول و مبانی خلاقیت

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت آشنایی با اصول و مبانی خلاقیت
    پاورپوینت آشنایی با اصول و مبانی خلاقیتدسته: مدیریت
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 3891 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 95

    فایل پاورپوینت با موضوع آشنایی با اصول و مبانی خلاقیت در حجم 95 اسلاید قابل ویرایش

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    بخشی از محتوای فایل:

    مقدمه :

    پدیده خلاقیت و نوآوری مثل بسیاری از خصیصه های انسانی در آحاد نوع بشر یافت می شود و این انگیزشها و شرایط محیطی و فردی است كه عامل خلاقیت را آشكار می كند . خلاقیت بعنوان یك حالت روانی و ذهنی كه در قلمرو علم روانشناسی است ظهور می كند و از آنجایی كه عمده كار و فعالیت انسان در سازمانها انجام می شود، عامل ایجاد و پرورش خلاقیت در محدوده علم و هنر مدیریت قرار می گیرد . مدیران می توانند ظهور خلاقیت را در سازمانها با ایجاد زمینه های مناسب، تسریع ویا با ایجاد فضای نامناسب آن را عقیم نمایند.

    حود آزمایی خلاقیت:

    n1 . پرسیدن سئوالی كه امید وار نیستم جواب آن را بدست آورم ، از نظر من اتلاف وقت است.

    n2 . درجاهایی كه به نظر می رسد اظهار نظر افراد مورد استقبال قرار نمی گیرد ، گاهگاهی عقایدم را اظهار می دارم.

    n3 . مقدار زیادی زمان تفكر خود را صرف این می كنم كه دیگران درباره من چگونه فكر              می كنند .  

    n4 . من احساس می كنم  كه بایستی یك خدمت استثنایی به جهان ارائه كنم .

    n5 . من اغلب ایده های بهتری را مطرح می كنم ، بویژه وقتی كه هیچ كاری انجام نمی دهم .

    n6 . من تمایل دارم از موقعیتهایی كه ممكن است در آن احساس زیر دست بودن بكنم،  پرهیز نمایم .

    n7 . از نظر من كسی كه برای خودش احترام قائل است ، نسبت به كسی كه دیگران برای او احترام قائلند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    n8 . این برای من مهم است كه هر جایی مختص به یك چیز باشد و هر چیزی در مكان خودش قرار داشته باشد.

    n9 . من از صرف وقت خود بر روی ایده های جدید لذت می برم ، حتی اگر این ایده ها مزایای عملی بهمراه نداشته باشد.

    n10 . از كار هایی كه نامعلوم و غیر قابل پیش بینی است رنج می برم .

    و . . .

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : دانلود پاورپوینت آشنایی با اصول و مبانی خلاقیت , پاورپوینت آشنایی با اصول و مبانی خلاقیت , آشنایی با اصول و مبانی خلاقیت , اصول و مبانی خلاقیت , خلاقیت


برچسب‌ها: پاورپوینت,آشنایی,با,اصول,و,مبانی,خلاقیت,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۰۴:۳۵ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

خلاصه اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای معصوم اشکوری

خلاصه اصول و مبانی برنامه ریزی منطقه ای معصوم اشکوری

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 


برچسب‌ها: خلاصه,اصول,و,مبانی,برنامه,ریزی,منطقه,ای,معصوم,اشکوری,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۳۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و پیشینه نقاشی‌ درمانی و سلامت روان

مبانی نظری و پیشینه نقاشی‌ درمانی و سلامت روان

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه نقاشی‌ درمانی و سلامت روان
    مبانی نظری و پیشینه نقاشی‌ درمانی و سلامت رواندسته: روانشناسی و علوم تربیتی
    بازدید: 6 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 671 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 51

    مبانی نظری و پیشینه نقاشی‌ درمانی و سلامت روان

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    بصورت فایل ورد

    همراه با منابع

    2-1- پیش درآمد. 11

    2-2- سلامت روان. 11

    2-2-1 روان شناسی سلامت... 11

    2-2-2 مکتب تحلیل بیوانرژتیکی.. 12

    2-2-3 مسایل اخلاقی در معنویت و سلامت روان. 12

    2-2-4 ضوابط اخلاقی انجمن روان شناسی امریکا 12

    2-2-5 معنویت و سلامت روان. 13

    2-2-6 بخشایش و نادیده گرفتن خشم. 13

    2-2-7 خصوصیات افراد دارای سلامت روان. 13

    2-2-8 خود بیمار انگاری.. 14

    2-2-9 اختلال وسواسی- اجباری( (ocd. 14

    2-2-10 حساسیت بین فردی.. 15

    2-2-11 افسردگی.. 15

    2-2-12 اضطراب... 16

    2-2-13 خصومت... 17

    2-2-14 فوبیا 17

    2-2-15 پارانویا 18

    2-2-16 روان پریشی.. 18

    2-3- پرخاشگری.. 18

    2-3-1 تعریف پرخاشگری.. 18

    2-3-2 انواع پرخاشگری.. 19

    2-3-3 تظاهرات پرخاشگری از کودکی تا اوایل بزرگسالی.. 20

    2-3-4 در طول دومین و سومین سال ها عمر، نشانه های رفتاری.. 20

    2-3-5 نوجوانی و اوایل بزرگسالی.. 21

    2-3-6 عوامل موثر بر پرخاشگری.. 22

    2-3-7 خانواده به منزله مرکز آموزش پرخاشگری.. 22

    2-3-8 تقلید پرخاشگری.. 23

    2-3-9 تقویت پرخاشگری.. 23

    2-3-10 تماشای خشونت در تلویزون. 24

    2-3-11 نقص در مهارت های شناختی.. 25

    2-3-12 کنترل پرخاشگری.. 26

    2-3-13 آموزش استراتژی های موثر بر کاهش تعارض به کودکان. 26

    2-3-14 تشویق و ترغیب رفتارهای مخالف... 26

    2-3-15 آگاهی فزاینده از تاثیرات زیان آور پرخاشگری.. 27

    2-3-16 سازمان بندی مجدد محیط ها 27

    2-3-17 برون ریزی عواطف از طریق هنر. 27

    2-3-18 شیوه های رفع خشم. 27

    2-3-19 شیوه های مواجه با انسان خشمگین.. 28

    2-4- نقاشی و نقاشی درمانی.. 28

    2-4-1 نخستین مراحل نقّاشی کودکان خط خطی کردن. 28

    2-4-2 مراحل تکامل خط خطی کردن. 29

    2-4-3 از هیجده ماهگی تا دو سال و نیمگی.. 29

    2-4-4 توصیف نقاشی توسط پیاژه 30

    2-4-5 تفسیرهای فرافکنانه نقاشی کودکان. 31

    2-4-6 توصیف نقاشی توسط پیاژه 31

    2-4-7 هیجده ماهگی تا دو سال و نیمگی.. 31

    2-4-8 از دو سال و نیمگی تا پنج سالگی.. 32

    2-4-9 پنج تا هشت سالگی.. 32

    2-4-10 هشت سالگی تا نوجوانی.. 33

    2-4-11 شاخص های هیجانی در مورد نقاشی کودکان. 33

    2-4-12 انتخاب موضوع نقاشی بین پسرها و دخترها 33

    2-4-13 اضافه نمودن شخصیت های دیگر. 34

    2-4-14 کمبود محبت... 34

    2-4-15 نقاشی در مقام بازی.. 34

    2-4-16 حسادت... 35

    2-4-17 بی ارزش کردن اشخاص.... 35

    2-4-18 کودک و میمون. 35

    2-4-19 فاصله بین اشخاص.... 36

    2-4-20 برجسته نمودن اشخاص.... 36

    2-4-21 رنگ و تخیلات... 36

    2-4-22 تعیین هویت... 37

    2-4-23 تکامل چهره نگاری.. 37

    2-4-24 ارتباط بین اندازه اشیاء و محل قرار گرفتن آنها 37

    2-4-25 نقاشی و زندگی عاطفی کوک.. 38

    2-4-26 جهت نقاشی.. 38

    2-4-27 فضا 38

    2-4-28 معانی رمزی حیوانات... 39

    2-4-29 معانی رمزی آب... 39

    2-4-30 معانی رمزی رنگین کمان. 40

    2-4-31 معانی رمزی کوه ها 40

    2-4-32 معانی رمزی هواپیما 40

    2-4-33 معانی رمزی راه 40

    2-4-34 معانی رمزی خانه. 40

    2-5- پیشینه تحقیق.. 41

    2-5-1 پیشینه هنر و نقاشی درمانی.. 41

    2-6- موسیقی و نقاشی.. 48

    2-6-1 ریتم یا آهنگ ترسیم. 49

    2-7- نظریه های مختلف در مورد سلامت روان. 49

    2-7-1 نظریه فروید. 49

    2-7-2 نظریه موری.. 50

    2-7-3 نظریه آدلر. 50

    2-7-4 نظریه مزلو. 51

    2-7-5 نظریه فروم. 51

    2-7-6 نظریه روان تحلیل گری.. 52

    2-7-7 نظریه رفتار شناسی فطری.. 52

    2-7-8 نظریه سائق (فرضیه ناکامی –پرخاشگری) 52

    2-7-9 نظریه یادگیری اجتماعی.. 53

    2-7-10 نظریه هنرمندانه. 54

    2-7-11 نظریه بالینی- فرافکن.. 54

    2-7-12 نظریه تکاملی.. 55

    2-7-13 نظری بالینی- فرافکنانه. 56

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و پیشینه نقاشی‌ درمانی و سلامت روان


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,پیشینه,نقاشی‌,درمانی,و,سلامت,روان,
+ نوشته شده در سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۴:۳۸ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک


    مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک
    دسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 617 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 112

    هدف از این مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانکهای شعب استان گیلان می باشد

    قیمت فایل فقط 45,000 تومان

    خرید

    دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی

    مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    چکیده

          هدف این تحقیق سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مورد مطالعه شامل شعب بانک های غرب استان گیلان می باشد. که در سطح واحد سازمانی مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است جامعه آماری تحقیق برابر182 شعبه بانک دولتی وخصوصی در سطح 6 شهرستان (آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و صومعه صرا) که مشغول به ارائه خدمات هستند می باشد.که حجم نمونه 96 می باشد.

    برای تجزیه و تحلیل توصیفی پژوهشی داده های از شاخص فراوانی، درصد فراوانی و از شاخص های مرکزی استفاده شده است. و برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون رگریسیون استفاده شده است. یافته ها تحقیق نشان از تأثیر مثبت و معنادار سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش دارد و همچنین تاثیر مثبت و معنادار متغیرهای سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش، سرمایه شناختی بر مدیریت دانش و سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش است.

    واژگان کلیدی:

    سرمایه اجتماعی

    سرمایه ساختاری

    سرمایه شناختی

    سرمایه ارتباطی

    مدیریت دانش

    مقدمه

           در عصر امروزی پیشرفت علم وتکنولوژی با سرعت خارق العاده در حال حرکت به سمت جلو است و جهان امروز را خیلی متفاوت از جهان دیروز گردانیده است. و همه انسان ها و سازمان ها تحت تأثیر این تحولات می باشند. بانکداری امروزی با بانکداری گذشته تفاوت پیدا کرده است. و مشتری امروزی نیز با مشتری دیروزی فرق می کند مشتری دیروز به دنبال بانک و بانکدار بود تا بتواند نیازهای خود را مرتفع و از آن بهره-مند شود ولی امروز این بانک ها هستند که باید در این فضای کاملا رقابتی بدنبال مشتری بگردند و زمینه رضایت آن ها را فراهم کنند. چون دیگر مشتری وقت و فرصت آن را ندارد که بدنبال بانک و بانکدار باشد. و بانک ها باید با برخورداری از علم روز و تشخیص نیازهای مشتریان زمینه دلخواه مشتری را فراهم بیاورند. سازمان ها باید توان این را داشته باشند که خود را با شرایط روز وفق دهند و برای این کار لازم است تا سازمان ها از حالت یادگیری سازمانی تغییر جهت داده و به سمت مفاهیم سازمان های یادگیرنده و سازمان های دانشی و مدیریت دانش حرکت کنند. مدیریت دانش یکی از این مفاهیمی است که از الزامات مهم سازمان ها می باشد و سازمان ها با بکارگیری مدیریت دانش امکان نوآوری در فعالیت ها، فرایندها، خدمات خویش را فراهم می آورند.

     و در نتیجه موقعیت رقابتی خویش را بهبود می-بخشند. سازمان ها باید توانایی این را داشته باشند تا دانش مورد نیاز را کسب و میان کارکنان نشر داده و در فعالیت های روزانه خود بکار گیرند. پس شناخت عوامل تأثیر گذار بر مدیریت دانش از جمله اقدامات اولیه سازمان ها می باشد. از طرف دیگر یکی از قابلیت های مهم سازمانی که می تواند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش کمک بسیار کند و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر مزیت سازمانی پایدار ایجاد کند سرمایه اجتماعی  است (پروساک و کوهن ، 2001). سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نقش بسیار مهمتری نسبت به سرمایه فیزیکی و سرمایه انسانی  در سازمان ها و جوامع ایفا می کند. بطوری که بدون سرمایه اجتماعی کارکنان حاضر به تسهیم اطلاعات و دانش نخواهند شد و برنامه مدیریت دانش موفقیت آمیز نخواهد بود. برای ایجاد و تکمیل فرایند مدیریت دانش، سرمایه اجتماعی جایگاه اساسی دارد (این کپن ،1998(. که سازمان ها با استفاده درست از مدیریت دانش  و سرمایه اجتماعی می توانند سازمان های خود را به کمال مورد نظر برسانند.

          بنابراین با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در سازمان ها این تحقیق در پی دستیابی به شناخت بیشتر عوامل موثر بر اجرای مناسب این راهبرد می باشد. با توجه به تعاریف و ابعاد مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی که هر دو بر تعاملات و ارتباطات میان افراد تاکید دارد. در این تحقیق تلاش می شود تا چگونگی ارتباط میان سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش و نیز سه بعد سرمایه اجتماعی یعنی بعد ارتباطی، شناختی و ساختاری بر مدیریت دانش در شعب بانک های غرب گیلان بررسی شود و میزان تأثیر پذیری مدیریت دانش از سرمایه اجتماعی مورد آزمون قرار گیرد. 

    فهرست مطالب

     فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق…..12

    2-1 مدیریت دانش. 13

    2-1-1 تاریخچه.. 13

    2-1-2 ظهور. 14

    2-1-3 تعاریف و دسته بندی-ها. 15

    2-1-3-1 تعریف دانش.. 15

    2-1-3-2 دسته بندی دانش.. 16

    2-1-3-3 مدیریت دانش:تعاریف 18

    2-1-3-4 چرخه مدیریت دانش.. 19

    2-1-3-5 مدلها و نگرشهای مدیریت دانش.. 21

    2-1-4 مدیریت دانش در سازمانهای دولتی 38

    2-1-5 مدیریت دانش و یادگیری سازمانی. 40

    2-2 سرمایه اجتماعی. 40

    2-2-1 پیدایش سرمایه اجتماعی. 40

    2-2-2 سرمایه اجتماعی: مفهوم.. 41

    2-2-3 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی 45

    2-2-4 سرمایه اجتماعی: دیدگاهها و تعاریف 46

    2-2-5 مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال. 53

    2-2-6 سطوح سرمایه اجتماعی.. 56

    2-2-7 اهمیت مطالعه سرمایه اجتماعی در سازمان.. 57

    2-2-8 سرمایه اجتماعی سازمانی چیست؟.. 58

    2-2-9 مدلهایی برای سنجش سرمایه اجتماعی. 59

    2-3 سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش 63

    2-4 پیشینه تحقیق. 67

    2-4-1 نتیجه گیری از پژوهشهای انجام شده.. 72

    منابع.

    فهرست اشکال

    شکل ‏2 1: راهبردهای مدیریت دانش 23

    شکل ‏2 2: نقش اعتماد در توزیع دانش 25

    شکل ‏2 3: مدل هفت سی 26

    شکل ‏2 4: زیر سیستم های مدیریت دانش 26

    شکل ‏2 5: الگوی فرآیند مدیریت دانش 27

    شکل ‏2 6: سرمایه اجتماعی به عنوان محرک ارزش سازمان 31

    شکل ‏2 7: مدل منوریان و امینی 32

    شکل ‏2 8: تأثیر سرمایه اجتماعی در خلق سرمایه فکری 33

    شکل ‏2 9: محرکه های دانش شهری 34

    شکل ‏2 10: سرمایه اجتماعی، جریان دانش و نوآوری سازمانی  35

    شکل ‏2 11: نقش سرمایه اجتماعی در توسعه دانش و یادگیری اشتراکی 35

    شکل ‏2 12: مراحل مدیریت دانش پیتر گوتشاک 37

    شکل ‏2 13: عوامل موثر بر مدیریت دانش در سازمانهای دولتی ایران 38

    شکل ‏2 14: ساختارسه نفری سرمایه انسانی در نقاط تقاطع و سرمایه اجتمای در روابط 46

    شکل ‏2 15: نحوهی ارتباط سرمایه اجتماعی در سطوح مختلف 60

    شکل ‏2 16: مدل SCAT 61

    فهرست جداول

    جدول ‏2 1: ویژگی های دانش ضمنی و صریح 18

    جدول ‏2 2: زیر چرخه های مدیریت دانش 20

    جدول ‏2 3: عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دان 28

    جدول ‏2 4: تحول نظریه های سرمایه 43

    قیمت فایل فقط 45,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک , سرمایه اجتماعی , مدیریت دانش , استقرار مدیریت دانش در بانک , تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش , رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش , مبانی نظری سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش , مبانی نظری تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانک


برچسب‌ها: مبانی,نظری,بررسی,رابطه,سرمایه,اجتماعی,و,ابعاد,آن,با,مدیریت,دانش,در,بانک,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۴۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)